Köpvillkor


Kunduppgifter
Vid första köptillfället ber vi dig fylla i dina kunduppgifter. Dessa måste du fylla i för att vi ska kunna hantera dina beställningar på bästa möjliga sätt. De personuppgifter du lämnar vid beställning behandlas konfidentiellt och lämnas aldrig ut till tredje part utan ditt medgivande. Du har alltid rätt att ta del av dina registrerade uppgifter och vill du ta bort uppgifterna hos oss så ordnar vi det. Personuppgiftslagen hittar du på http://www.pul.nu.
Det är viktigt att du anger rätt e-mailadress då orderbekräftelsen skickas dit.
Om du behöver ändra dina kunduppgifter kan du kontakta oss på mail: lavendelborgholm@hotmail.com
Leverans
Din beställning skickas alltid med Postnord och tar mellan 1 - 4 arbetsdagar innan den är levererad. Du kan också välja att hämta ditt paket i butiken. Dina varor läggs undan i tre dagar, därefter makuleras beställningen. Tänk på att distansavtalslagen inte gäller när du hämtar din order i butiken. Observera att små och lätta paket kan levereras i brevlådan på din registrerade hemadress. Vi gör vårt bästa för att butiken ständigt ska vara uppdaterad. Dock reserverar vi oss vid att vissa varor kan ta slut då samma lagersaldo även gäller i butiken.
Vi kontaktar dig om detta skulle uppstå.
Outlösta paket
Vi debiterar en avgift för försändelser som inte hämtas ut motsvarande de faktiska kostnaderna för returfrakt, fraktavgift samt hantering på 200 kr.
Ångerrätt/Retur '
Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Enligt den lagen gäller också att varan skall återlämnas i oförändrat skick. Du står själv för frakten tillbaka till oss och står även för transportrisken gentemot posten. Paket som skickas med annan fraktfirma än Posten hämtas ej ut. Om du vill utnyttja din ångerrätt är så skickar du det spårbart enligt de instruktioner som kommer i ett brev vid leveransen. Det är viktigt att du får följer information för att undvika missförstånd! Emballera väl! Är varan trasig vid en retur kan vi inte ersätta dig och du får själv ta reklamationen gentemot posten.  Du betalar själv returfrakten tillbaka till oss. OBSERVERA: Ångerrätten gäller endast när du handlar som privatperson, ej företag! Ångerrätten gäller inte örhängen (pga hygien), ej heller övriga smycken. Ångerrätten gäller ej heller beställningsvaror som tillverkas eller beställs enbart för dig. Ett paket som inte hämtas ut omfattas inte av ångerrätten så tänk på att alltid hämta ut ditt paket. Därefter går det bra att returnera. Varan ska vara oanvänd samt alla hangtags (etiketter) ska sitta kvar i originalskick. Bortklippta och senare fastknutna etiketter accepteras ej. Om vi inte kan komma överens vid vad som gäller vid ångerrätt hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer deras rekommendationer. Pengar i retur inom 30 dagar.
Reklamation
Reklamation av felaktig eller defekt vara ska ske så fort felet upptäcks (inom en vecka efter att du mottagit din vara). Kontakta ALLTID oss vi reklamation. Skicka inte tillbaka utan att kontakta oss. Skickar du ändå en vara tillbaka utan att kontakta oss först kan vi inte ersätta dig för frakten. Om du redan vid uthämtning av paketet märker att emballaget är trasigt ska du öppna paketet och kontrollera varan. Är varan trasig reklamerar du direkt till ditt postombud. Vi ersätter varan med en likvärdig eller så får du pengarna tillbaka. Pengar i retur sker inom 30 dagar. Om vi inte kan komma överens vid en reklamation hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer deras rekommendationer.